Dag dames en heren,

Ik heb een leuk nieuwtje. Waarschijnlijk is het geen nieuw nieuws voor iedereen maar toch voor velen denk ik. Bij de veritas kan je ook een soort van getrouwheidskaart krijgen. Blijkbaar is dit al erg lang, maar willen ze ook niet dat mensen dit weten aangezien dat nooit verteld wordt, of toch niet niet tegen mij. Gelukkig kan nu iedereen hier gebruik van maken. Hoe raak je aan de kaart? Je moet op jaar basis voor minstens 200 euro kopen bij de veritas, patronen tellen niet mee, solden artikelen ook niet. Elke keer als je naar de veritas gaat moet je bij het betalen er aan denken om het bonnetje af te laten stempelen. Bonnetjes zonder stempel zijn niet geldig. Je kan deze bonnetjes in januariย  op het moment dat je voor 200 euro gespaard hebt binnen brengen in de winkel, dan kijken ze na wat telt en wat niet telt. Als je aan 200 euro komt krijg je een bon die 10% van het totale bedrag is. Daarnaast krijg je een getrouwheidskaart waarmee je bij elke aankoop 10% korting krijgt. Elk jaar in januari moet je je terug aanmelden met je afgestempelde (!) bonnetjes om te zien of je wel aan het bedrag van 200 euro gekomen bent, als het niet zo is wordt je getrouwheid niet verlengt.

Dus het belangrijkste om te onthouden is:

  • alle bonnetjes laten afstempelen
  • wanneer je 200 euro verzameld hebt met alle bonnetjes naar de veritas gaan

Ik hoorde van een klasgenoot van mij over deze korting en ik ben dat toen gaan navragen. Ik was eerst op de site gaan zoeken naar info maar daar heb ik niets gevonden. Ik heb 3 verkoopsters aangesproken voordat iemand mij kon helpen met mijn vraag. Blijkbaar is lang niet elke verkoopster op de hoogte van deze maatregel, en zijn ze er niet zo happig op dat mensen hier gebruik van maken. Gelukkig kunnen we er vanaf nu allemaal gebruik van maken!

Veel korting-plezier gewenst!

14 comments on “De geheime korting van de veritas”

  1. Wel opletten, je kan blijkbaar je bonnetjes met stempel niet inleveren in een andere Veritas dan die waar je je kaart haalde. En dan ligt dat daar enkele maanden te verkommeren, zonder dat je ze dat zelf eens melden. Ik heb er 3x zelf naar moeten vragen. :s tot zover mijn voorkeur voor de Veritas….Ik ga vanaf nu liever naar de kleine zelfstandige, die mij met raad en daad kan bijstaan.

    • Echt? Dat is kei gemeen! Wat voor een regeling is dat! Zeker in Antwerpen waar er 3 op wandel afstand van elkaar liggen verwacht je zoiets zeker niet. Ik ga eens een mailtje sturen naar de veritas. En ik geef meestal ook de voorkeur aan kleine winkeltjes ๐Ÿ™‚

      • Ik moet nu wel eerlijk melden dat de 2 Veritassen in een andere provincie lagen, het ging over Sint-Niklaas (kaart aangevraagd) en Turnhout (kaart en bonnetjes binnengedaan), maar dat zijn 2 Veritassen die ik door omstandigheden regelmatig bezocht, en vond het onbegrijpelijk.. Tenslotte gaat het toch om een keten?!

        Heel het klantenkaart-systeem bij Veritas is er precies om gemaakt om het zo moeilijk mogelijk te maken om korting te kunnen krijgen; bonnetjes zelf bijhouden (die verkleuren dan ook nog, waardoor het bedrag na een jaar soms niet meer leesbaar is), zelf vragen om ze af te laten stempelen, nooit het aanbod gekregen om een klantenkaart te nemen… En dan heb ik bij Veritas nog nooit echt het gevoel gehad dat er iemand was die mij รฉcht kon helpen met mijn vraag. :s Tja, hรฉรฉl anders dan de zelfstandige winkels die hun klanten spontaan een klantenkaart aanbieden, bij elke aankoop vragen of je je klantenkaart bijhebt om die dan af te stempelen…

        Ben benieuwd op het antwoord van je mail! ๐Ÿ˜‰

        • Ik snap je frustatie ๐Ÿ™‚ Ik had dat ook toen ik erachter kwam dat er een kaart mogelijk was. En ik ga ook vaak naar in de veritas in Geel, Leuven, Hasselt of Genk. Ik kom regelmatig op deze plaatsen voor familie/vrienden/werk, en als ik iets nodig heb spring ik even binnen. Maar uiteindelijk merk ik ook dat in de zelfstandige zaken het personeel veel meer op de hoogte is. Ik heb in mijn mail trouwens ook gezegd dat ik vind dat er een transparant systeem moet zijn. Wanneer ik een antwoord krijg (hopelijk wanneer en niet als) dan zal ik het online zetten.

        • En als je dan vraagt naar het bonnetje en je klantenkaart bovenhaalt, zijn ze nog te beroerd om het erin te nieten… Dat moet je zelf maar doen… Nee, ze zullen nooit de award van klantvriendelijkste winkel wegkapen, zoveel is zeker… Misschien ook eens de vraag posten op hun Facebook pagina, wedden dat je dan wel snel antwoord krijgt… ๐Ÿ™‚

          • Ik geef ze 7 dagen om te antwoorden, dus ten laatste donderdag. Anders zal ik het op facebook vragen. Ik denk dat veel mensen een boekje open kunnen doen…

  2. Ik heb het vandaag ook nog eens gevraagd en het maakt dus inderdaad niet uit in welke maand je de kaart binnenbrengt. Ik heb het zelf ook pas na 6 maand ontdekt. Wist je trouwens dat ze ook nog een aparte klantenkaart hebben voor kousen? Jaja, ze zijn duidelijk gรฉรฉn voorstander van klantenbinding… ๐Ÿ™‚

    • Bedankt voor het vragen! Ik pas het aan in de post. De kousenkaart wist ik wel al, maar ik koop mijn kousen ergens anders, waar ze spontaan een klantenkaart aanbieden ๐Ÿ˜‰

  3. ik heb daarnet nog eens nagevraagd, en een paar madammen van het Leuvens Stiksel hebben mij dit geantwoord: de kastickets tellen vanaf het moment dat je begint met een stempel vragen, dus doe je dat in januari dan loopt het tot volgend jaar januari, begin je in september, dan loopt het tot september volgend jaar. Je moet dus niet wachten tot januari maar je kan onmiddellijk beginnen sparen ๐Ÿ™‚

    • De madam van de veritas zei januari tegen mij, maar misschien is het ook een beetje afhankelijk van de winkel. Het stomme is dat ze het nergens zetten en ik dus volgens mij al 3 jaar fzo die kortingkaart gekregen zou moeten hebben. Ik hou van transparantie ๐Ÿ™‚

Bedankt voor je reactie! Ik vind het super leuk om ze te lezen :)